Om kursen

Lönsamma kundrelationer fokuserar på kommunikation och mötet människor emellan. Vi öppnar för insikten att service och försäljning handlar om samma sak - kundens och företagets bästa. Du får en större förståelse för hur du vårdar och använder ditt förtroendekapital och bli trygg i att agera i merförsäljningssituationer. Du får konkreta verktyg för att möta dina kunder på ett professionellt sätt som känns naturligt för dig. Kursen har en hög interaktivitet och vi tillämpar teorierna i praktiken genom verklighetsnära övningar.

Ur innehållet

  • Säljande kommunikation - professionell och rådgivande påverkan
  • Din roll och ditt ansvar som representant för ditt företag
  • Medveten kommunikation - intryck och avtryck
  • Struktur i säljprocessens olika steg
  • Frågans kraft och det aktiva lyssnandet
  • Effektiv och proaktiv kommunikation
  • Säker och positiv påverkan
  • Vinnande rådgivning med tydlig kundnytta
  • Hur du släpper fokus från priset
  • Hjälpa kunden ta aktivt beslut
  • Öva metoder och tekniker med feedback

Kursmål

Med ökad insikt i din roll som kommunikatör kommer du att ta initiativ i kundmöten och driva dialogen och affären framåt. Du kommer öka din kompetens inom merförsäljning och öka din förmåga att presentera lösningsförslag för kunden med konkret affärsnytta. Efter avslutad kurs får du ett kursintyg. Här framgår tydligt vilka kursmål du uppnått med utbildningen.

För vem

För dig som i din yrkesroll har mycket kundkontakter och är delaktig i säljprocesser. Passar bra för dig som jobbar som konsult, tekniker eller med support.

Förkunskaper

Inga förkunskaper krävs.

Anmälan Lönsamma kundrelationer

Datum:

Plats: