Mindset_BildBank_2019-0194_Urval

Gå kurs med Mindset i vår!

Genom att gå en ledarskaps-, projektlednings-, sälj– eller kommunikationskurs hos oss kan du både bli bättre i din nuvarande arbetsroll och samtidigt förbättra ditt CV.

Det blir väldigt lätt att lära sig något när du direkt kan se hur det kan hjälpa dig i din vardag! Känner du igen dig i det påståendet?

I alla våra kurser strävar vi efter att innehållet ska svara på de utmaningar som du möter i din vardag. Vi jobbar för att du ska utvecklas i den roll som du har idag eller för att rusta dig för en roll som du ska kliva på.

  • Är du teamledare eller projektledare med dagligt ansvar för att motivera och driva andra?
  • Är du erfaren chef som längtar efter ny påfyllning och att hitta en bättre struktur för ditt ledarskap?
  • Är du ny i rollen som chef och ska göra dina första 100 dagar?
  • Håller du ofta presentationer och vill bli ännu tydligare och bättre på att säga det du vill ha sagt?
  • Jobbar du som säljare, kundtjänstpersonal eller i en supportfunktion och behöver bli bättre på att tänka lönsamhet i varje möte med kund?
  • Är du ansvarig för ett affärsområde eller för en hel verksamhet och sliter för att det som står i affärsplanen ska återspegla sig i handlingar i det dagliga arbetet?

Vi har en bredd i vårt kursutbud som svarar på alla dessa behov!

 

Några av våra kursdeltagares kommentarer:

”Har fått bra verktyg både inom kommunikation och ledarskap som är klockrena att använda i min roll som projektledare”

”Ny som chef var en aha-upplevelse för mig! Kunde inte ha fått en bättre grund att stå på inför den utmaning jag möter nu när jag ska bli chef för första gången.”

”Jag har arbetat som chef i snart 10 år och tog mig äntligen tid för att gå Chef- och ledarskapsprogrammet. Att få träffa andra chefer, från andra organisationer och utbyta erfarenhet var helt ovärderligt. Jag har mer självinsikt och lyckas bättre med ett coachande förhållningssätt i mitt ledarskap efter programmet.”

”Det är roligare att hålla presentationer nu när jag inte är lika nervös, jag äger situationen och har alla de knep jag behöver för att förbereda mig.” 

”När jag gick kursen i affärsekonomi så insåg jag hur viktigt det är att i alla situationer och handlingar ha målet i sikte. Varför gör vi det vi gör? Det handlar om att omsätta affärsplanen som vi lagt ner så mycket tid på till handlingar i vardagen. En hjälp för mig som ägare att kommunicera övergripande siffror på att sätt som blir tydligt för medarbetarna.”

”Jag talar med kunder dagligen, jag inser att jag kan göra ännu mera än att serva dem, jag kan använda min kunskap på ett sätt som hjälper dem att välja. Det är ju trots allt ofta ett köpbeslut det handlar om när man väl har en kund på tråden.”

”Insåg hur viktigt det är med tydlighet som chef. Jag har inte varit i närheten av tydlig tidigare, nu är jag det, det är enklare att kommunicera och det skapar trygghet hos mina medarbetare.”

Mindset_BildBank_2019-3682_Urval

Mer läsning

Coronapandemin driver digital transformation i företagsvärlden

Hjälp! Min organisation är i kris, hur utövar jag bäst mitt ledarskap?

Kundrelationer under Corona - 6 tips och tricks