Varför är detta viktigt?
- Corona-viruset hindrar säljare från att besöka kunder
- Försäljning är avgörande för ett optimalt kassaflöde
- Tiden är ännu mer värdefullt och behöver användas effektivt
- Kundvård under dessa tider är avgörande – inte minst för när krisen är över
- Många försäljare är ovilliga eller osäkra på att använda de tillgängliga verktygen som krävs idag
- Det finns många möjligheter som kan utnyttjas när förhållandena har förändrats
Innehåll
- Påverka attityd och få acceptans för att arbeta med virtuell försäljning
- Marknadsförhållanden och dagens verklighet för försäljning
- Försäljningens roll igår – idag – imorgon
- Fördelar och nackdelar med framtida respektive tidigare försäljningsprocesser
- Metoderna och verktygen för att köra effektiva virtuella försäljningsmöten
- Grundstenar för att förbereda professionella möten och att sälja virtuellt, t.ex. via Teams, Zoom eller liknande verktyg
- Hur hanterar man de virtuella mötet – från första kontakt till avslutande erbjudande
- Efter att ha avslutat ett virtuellt möte – hur man följer upp och initierar nästa affärsmöjlighet
Övrig information
4 x 3 timmar virtuell träning under 4 veckor
Stöds av vår digitala inlärningsplattform Promote
Manager, peer to peer och coaching av facilitatorer